Stole my heart - 04

Han var borta han var borta
för gått. Jag låg och väntade på att han skulle ringa men han var en ängel.
Det visste jag också men han kanske ändå en dag skulle ringa mig och säga att
han saknade mig.

Tumblr_laeb6dkxr31qd7rfvo1_400_large_large
Boston
Alex perspektiv :

Väcka klockan ringde och det lockade mig inte att gå upp.
Jag ville hälst bara ligga kvar i sängen och dö. Då kanske
jag fick träffa Mighuel igen. Men jag försökte tänka posetift.
Jag stängde av väckar klockan och satte  mig upp i sängen.
8.00 visade den. Jag började om en timme så jag hade rätt
mycket tid ändå. Jag gick upp ur sängen och raka vägen in i
min garderob för att hitta nått att ha på mig. Jag stod en lång
stund och funderade. Men till slut blev det en svart bas kjol med
en rödrutig skjorta och svarta strumpbyxor till det. Jag gick
in i mitt badrum och sminkade mig och fixade mitt hår. Jag
kände mig rätt bra tills jag började tänka på mamma pappa...
Jag hade helt glömt av att dom skulle skilja sig. Nu satte en
klump sig i magen och jag blev nästan spy färdig. Jag hämtade
min väska och gick mit skolan. När jag kom fram stod Jennie
och Victoria och väntade på mig. " Hej Alex" ropade dom när dom
fick syn på mig. Jag vinkade tillbaka med ett stelt leenade. Jag
ville inte riktigt berätta än vad jag fick veta igår. Jag ville vänta
tills ett bra tillfälle. Klockan ringde och vi gick in på lektion.
Efter skolan undrade Jennie och Victoria om jag skulle med till glass
baren. Jag sa Nej det direkt men efter att dom tjatat på mig så kände
jag att jag var tvungen. Vi gick och beställde varsin glass. Det
kändes faktiskt som om jag behöde en glass nu för när man är
ledsen så sitter man och sörjer med glass. Eller det är i alla fal
så på film. I början var det rätt tyst. alla konsentrerade sig på
sin glass. Jag släppte tankarna lite på vad som hänt igår men istället
kom tankarna upp om Mighuel. Det var tufft att ha en pojkvän som
hade omkomit. Jag förökte hänga med i samtalet och släppa
tankarna på Mighuel men det var svår. Riktigt svårt.
- Alex skall du med ut ikväll ?? frågade Victoria. Jag ville men jag visste
inte riktigt om jag vågade. Jag hade varit helt förstör i kanske 2-3
veckor nu. Men det kändes ändå som jag fick börja komma tillbaka
till joden igen. Men jag kunde ändå inte säga ja...
- Eemm.. Jag vet inte riktigt sa jag och kollade ner i min tomma
glass skål. Jag såg att både Jennie och Victoria ville men visste inte riktig
vad som skulle säga. Men dom försökte och det gjorde så jag mådde
mycket bättre. I med att dom var mina bästa vänner så var jag glad
för att dom i alla fall försökte få med mig ut igen.
- Strunt prat. Det är klart du skall med sa Jennie som avbröt den
tustnaden. Jag fick fram ett litet skratt och det fick både Victoria och Jennie
och lee.
-Vi hämtar upp dig vid halv 9 sa Victoria när hon lämnade av mig vid mitt hus.
Stole my heart del fyra.
Hoppas ni gillar der !! Släng en kommentar om vad
ni hoppas och vill skall hända nu när hon skall ut och börja
göra sånt hon gjorde förr.
L-I-M

Kommentarer
Postat av: Zakiyah

Skit grym,

Jag tror att hon kommer att träffa Liam

synd att det inte fanns en låt :/

2012-01-20 @ 15:09:17
Postat av: Marina

Fortsätt skriva! Jättebraa :D

2012-01-20 @ 17:02:23
Postat av: emelie:)

jättebra!!! kram

2012-01-20 @ 17:18:00
Postat av: sofia

Grym novell!!



Längtar till nästa kapitel :)

2012-01-20 @ 18:18:36
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/
Postat av: Ida

Jätte bra novell :)

Längtar tills nästa kapitel.

2012-01-20 @ 20:12:25
Postat av: Malin

Lite tråkigt att novellen är så kort, jag tycker dom är bra!

Och det är synd med så många stavfel, lite jobbigt att läsa för man fattar inte ibland!

2012-01-20 @ 21:18:27
URL: http://maliintk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0