Stole my heart - 01


Lyssna gärna medans ni läser!


Jag låg i min säng och kollade upp i taket. Jag kunde inte fatta att hon var borta.
Hon hade lämnat mig nu. Hon ville inte ha med mig och göra mer. Jag kunde inte
fatta att min Sophie var borta. Vi hade delat nästan 2år tillsammans. Och nu, så
stack hon bara. Jag klarade inte av detta mer. Det hade gått 1 månad men jag ville
inte förstå att det var över. Jag och Sophie var inte längre ett par. Nu var det bara jag
det var inte vi. Jag förökte tänka på annat men det funkade inte. Det var bara Sophie.
Det kändes som jag hade legat i min säng och kollat upp i taket i kanske 100 år. Det
var min nya bästa kompis: Sängen, mini ben and jerrys med trä pinnen och TV:en.
Jag var i studion på dagarna och jobbade men direkt när jag slutat så åkte jag hem
och la mig i sängen med ben and jerrys framför Tv:ne. Det hade blivit en varna nu så
det var så det var. När killarna frågade om jag skulle hänga med på bio eller nått
liknande så sa jag bara att jag inte hann eller nått i den stilen. Det var hemskt att en
människa kunde krossa en annas hjärta så mycket. Jag ville få bort henne från mina
tankar. Men nej Sophie ville vara kvar. Men idag så satt jag inte och kollade på TV för
mig själv, jag satt istället och kollade på gamla foton på oss. Jag fattade inte riktigt
själv varför jag gjorde det, men Sophie hade för stor plats i mitt hjärta för att jag skulle
kunna krossa det. Och det gjorde verkligen ont. Vad jag än gjorde så kom det upp i mitt
huvud "Skulle Sophie gilla detta?" "Skulle hon tagit detta" "Undra om hon har det bra" m.m.
Jag satt i min dubbelsäng med benen i skräddar ställnig och hade datorn i knät. Jag klickade
på fram och gick igenom bilderna sen i sommras. Vi hade varit vid kusten och jag hade varit
en helt vanlig kille som vem som helt. Jag hade inte varit 1/5 i ett av Englands största pojkband
jag hade bara varit mig själv. Även om jag är det nu med men då visste ingen vem jag var
jag var en helt vanlig pojke från England med föräldrar och syskon.
Jag la ifrån mig datorn och la mig ner i sängen och kollade upp i taket. Då vibrerade mobilen till.
Jag kunde nästa gissa mig fram att det var mamma som smsat men ändå slängde jag mig på
mobilen med hopp om att det skulle vara Sophie som ville börja om igen. Jag tog tag i den och
så läste jag "Mamma" jag suckade lätt för mig själv. Mamma var nästan den ända som textade mig
förutom kanske nån av killarna som skrev "Kom" "Ryck upp dig" "Vi vet att det är jobbigt men vi
får gå vidare nu, släpp det" eller nått i den stilen. Men ingen fattade hur jobbigt jag tyckte att detta
var. Jag läste smset jag fått av mamma "Hej gubben. Hoppas allt är bra med er, var ett tag sedan
jag hörde nått av dig. Jag älskar dig. mamma" jag ljög och svarade " Allt är bra vi ses snart. Jag
älskar dig mamma." Det var jobbigt att ljuga för mamma, det var en av dom jag stod mig när och
jag älskade henne mest av allt. Men jag ville inte säga hur jag mådde egentligen till henne för då
skulle hon också må dåligt av det.

Första kapitlet av Stole my heart. Vad tycker ni ??
Vi har lite idéer till denna novellen. Så vi hoppas ni gillar det.
Vem tror ni denna novellen kommer handla om och vem tycker ni detta lät som??
Vi har haft lite beslut ångest om vem vi skulle välja så tycker ni skall berätta vem
detta låter som. Vem det är.. Det får ni vet ai nästa kapitel. X
// Louise Matilda Ida

Kommentarer
Postat av: Amanda Malmgren :)

Ni är grymma tjejer! Nu har ni en till som kommer drogs bloggen!

Keep on going! Kraaaaaaam

2012-01-15 @ 15:49:14
Postat av: Miriam

ååhh vet inte riktigt vad jag ska skriva, den är ju bara FÖR bra!!:`)

det passade så himla bra med musiken till, verkligen, riktigt bra!! haha

längtar jätte mycket till nästa nu... :)))

2012-01-15 @ 15:50:11
Postat av: Ebba

Åhhh kjipjdfph! ♥ Asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga, den är verkligen jätte bra!! :) Började typ nästan gråta...hehe Och musiken slutade precis när jag hade läst klart!! :O haha!

Ni är verkligen grymma , jag är typ fast i den...haha åhhh vad jag längtar till nästa!! ♥

2012-01-15 @ 16:17:17
Postat av: 1D-blogg

Oj, vad konstigt. HMV vid Notting Hill hade sakerna som fanns på våra bilder. Den andra på Oxford street hade dubbelt så mycket. Dem hade överdrivet mycket kläder, posters, saker osv som hade med 1D att göra!

Kram

2012-01-15 @ 18:21:41
URL: http://onedirectionsweden.se
Postat av: isa

Så grym jag var på väg att börja gråta hela tiden ;)

Texten passade så bra ihop med låter as bra Keep It Up ;) Xx

2012-01-15 @ 19:36:04
Postat av: emelie

så bra! jag tycker den ska handla om Liam & Sopie. Det låter som Liam, när man läser! och föresten, vad heter den låten till texten? lycka till tjejer! kram

2012-01-16 @ 18:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0