Stole my heart - 05

- Strunt prat. Det är klart du skall med sa Jennie som avbröt den
tustnaden. Jag fick fram ett litet skratt och det fick både Victoria och Jennie att lee.
-Vi hämtar upp dig vid halv 9 sa Victoria när hon lämnade av mig vid mitt hus.

Dsc_0343tg_152550518_large


lyssna medans ni läser :)


Boston
Alex Perspektiv :

Jag la mig ner i sängen och kollade upp i taket. Var jag redo för detta?
Det var nu jag för första gången skulle ha kul på tre veckor. Jag gick
in och tog en snabb duch. Sedan gick jag in i min garderob för att hitta
nått jag skulle kunna ha på mig. Det blev en vit kläning som gick till
knäna ungefär. Jag gick in i mitt rum och satte på radion. Dom spelade
Dance whit me tonight - Olly Murs. Det var en gamal klasiker. Den hade
vi spelat hela sommaren. Och tankarna kom rätt på Mighuel. " Alex,
Jennie och Victoria har rätt. Ryck upp dig och gå vidare " Tänkte jag när jag
kollade mig i spegen. Jag sminkade mig och sedan ringde min mobil.
-Hallå ?? svarade jag jag sänkte musiken.
-Vi är utan för om fem minuter så gå ut och ställ dig sa Victoria och la sedan på.
Jag hämtade min väska och la ner nycklarna och mobilen. Sedan gick jag
ut till Jennie och Victoria.
När vi kom fram till Lizas hus som hon hette som hade festen. Blev jag helt
pirrig i hela kroppen. Jag hade inte träffat vissa av dom på jätte länge och
vissa av dom skulle säkert fåga mig om Mighuel, jag vad skulle jag säga ??
" Joo jag tycker det är jätte jobbigt att han har dött och nu mår jag skit "
Nej inte precis.
Jag bestämde mig för att jag skulle strunta i det ikväll och så blev det också
efter halva kvällen så hade nån frågat mig om nått. Vi alla var rätt packade
nu och jag hade skrattat på riktigt några gånger och på nått sätt kände jag
mig så mycket bättre.
- Vill du dansa ?? jag vände mig om och där stod en kille men stort leende
och stora lockar ihåret.
- Jaa men varför inte sa jag och han sträckte ut sin hand. Vi gick upp på dans
golvet och dansade till muiken.
- Vad heter du föresten ?? Jag hörde knappt vad han

 

sa men jag lyckades ändå
lista ut vad han frågat.
- Alex, och du då ??
- Harry sa han och log. Vi fortastte och skratta och dansa och prata. Man hörde
att han inte var ifrån boston och när han sa att han var här men sina kusiner och
att han var ifrån London slog det mig tanken om mamma och pappa.
- Förlåt men jag måste gå sa jag och vände mig om. Jag klarade inte riktigt av
det. Jag kände mig lite dum men jag hade det svårt så jag var känslig just nu.
Jag kände hur han kollade på mig efter att jag lämnat honom. När jag kom hem
sov alla redan. Jag mådde inte så bra, jag var full trött och deppig. Kvällen hade
ju börjat så bra. Träffat en jätte söt kille, dansat och haft kul med han. Var han
då tvungen att komma ifrån London så jag fick tankarna på fel sak ?? Jag gick
upp och la mig på sängen. Jag somnade med kläderna och allt på, jag var riktigt trött.

Stole my heart del fem.
Vad tror ni händer nu ?? Kommer Alex flytta till London, Stockholm eller New York ??
Kommer hon få träffa Harry nån mer gång ??
Missa INTE nästa del om ni vill veta.
Släng gärna en kommentar om vad ni tycker. X

 


Kommentarer
Postat av: johanna

åh fy vad bra , hoppas hon flyttar till london :D



jag vill ha nästa kapitel :D

2012-01-21 @ 23:11:57
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Amanda

Uuh spännande.. Can't wait! Jag tror hon flyttar till london för att det är en 1D novell så hon träffar ju troligtvis honom flera gånger :) vad hände med Liam då? Kan man få lite ur hans perspektiv? Gillar verkligen den här novellen, gaah vill läsa nästa del nuuuuuu!

2012-01-22 @ 08:53:51
Postat av: vendela

Gud vad bra, bästa novellen jag läst och jag har läst många om 1D! haha

2012-01-22 @ 16:22:54
Postat av: Nuha

Skit bra!! :)

2012-01-22 @ 18:35:58
Postat av: Li

sv: Det här var första gången jag var i London, och jag var där i 4 dagar. Men jag förstår precis vad du menar!

Ja jag var på deras konsert :)

2012-01-22 @ 21:00:53
URL: http://lisafvenberg.blogg.se/
Postat av: Li

sv: Jag följde dig nu, jag är PurrfectHarry ;)

2012-01-22 @ 21:17:31
URL: http://lisafvenberg.blogg.se/
Postat av: li

Hej! Nu har jag utsett mina 5 finalister till veckans blogg. Gå in och kolla om det blev just du! Och om du inte blev utvald, lugn! Det kommer fler chanser. Men du kan ju alltid rösta på din favorit :)

2012-01-23 @ 18:38:11
URL: http://lisafvenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0