Stole my heart - 02

Det var jobbigt att ljuga för mamma, det var en av dom som stod mig när och
jag älskade henne mest av allt. Men jag ville inte säga hur jag mådde egentligen till henne för då
skulle hon också må dåligt av det.
Tumblr_lvuz98feug1qba3d5o1_500_large

Lyssna gärna !!


22/1-2011 London



-Liam! Hörde jag Louis röst ropa ute ifrån hallen. "mm" mummlade jag
och Louis kom in i rummet och såg besviken ut. Det var bara han som
visste nått om hur jag mådde. Alla visste ju att jag var ledsen men inte
så här ledsen.
- Finns det inget annat du kan göra en att ligga här? Sa han och suckade.
Helst av allt ville jag säga att jag ville hitta på nått och att allt skulle bli som
förr. Men jag var för svag. Jag var för rädd att träffa nya människor, tanken
på att dom inte heller skulle gilla mig och lämna mig som Sophie gjorde? Så
istället kollade jag på honom med en menande blick.
- Röka? Sa jag och lutade mig mot mitt ciggarettpaket. Jag visste att det
var fel. Men det var det ända som fick mig att tänka på annat, det var som
ett plåster för en stund. Sen kom tankarna tillbaka på Sophie igen.
- Seriöst Liam, du måste sluta det kan inte fortsätta så här?! Sa Louis och tog
ciggarettpaketet ifrån mig. Jag visste att han hade rätt i det med men jag kunde
inte sluta nu. Då kulle allt bara bli värre. Eller det var det jag trodde.
- Ge mig det. Sa jag och sträckte fram handen mot Louis.
- Varför skulle jag ge dig detta, när du inte lyssnar på mig? Jag suckade för
jag visste ju att han hade rätt. Jag fick inte ut ett ord jag kände hur tårarna
var på väg ut igenom ögonen.
- Precis sa han och satte sig jämte mig i min säng. Att jag inte kunde säga förlåt
och bara börja om. Varför skulle det vara så svårt? Jag fattade inte riktigt det.
- Du får tillbaka paketet på ett villkor han tittade mig djupt in i ögonen och det var
svårt att kolla tillbaka för man såg att jag hade skadat honom också. Det var inte
bara jag som var den drabbade. Var jag ledsen var killarna det också, varför har
jag inte fattat det innan?
- Okej jag gör som du säger bara jag får tillbaka paketet. Hur kunde jag säga nått
sånt? Det var som om jag tog ciggen före mina bästa kompisar. Men det kanske
va så just nu. Jag mår skit och detta kan jag inte precis släpp, inte just nu i alla fall.
- Du hänger med ut ikväll. Vi skall bara ut för att ha kul och det var ett tag sedan
du hade kul, eller hur? Och Louis hade rätt det var ett tag sedan jag hade kul.
Även om jag visste att jag inte skulle ha så kul så gav jag det en chans denna gången.
- Mm... Det var ett tag sedan. Jag orkade inte bry mig mer. Jag var redan så förstörd.
- Så skall det låta. Hoppa in i duschen och sätt på dig något fint så kommer jag och
hämtar dig om en halv timme. Louis lämnade sedan min lägenhet för att gå och göra
sig iordning själv. Jag tvingade upp mig själv ur sängen och gick med tunga steg mot
duschen. Jag gick in och satte på vattnet så det rann ner varmt vatten på mig. Det
spelade be strong in the lord and never give up hope på radion och jag kände mig helt
plötsligt starkare. Jag hade fortfarande Sophie i tankarna men jag kände mig starkare.
Jag gick ur duschen och in i min garderob för att hitta nått att ha på mig. Det blev bara
ett par jeans och en skjorta. Jag struntade i att plata håret. Det hade jag inte gjort sedan
Sophie lämnade mig. Hon sa alltid att jag var så lik Justin Bieber så jag hade kvar mina
lockar för att inte tänka lika mycket på henne. Jag satte mig i soffan och väntade på att
Louis skulle komma. Under tiden gick jag in på twitter för tänkte skriva lite med fansen.
Jag skrev "Hello some one who want a coversation?" och efter bara några sekunder
hade massa svarat att dom ville. Jag började snacka med en tjej från USA, Victoria hette hon.
Det var hon och hennes kompis Jennie jag skrev med. Jag addade båda på twitter och sedan
knackade det på dörren. Jag visste att det var Louis så jag orkade inte gå och öppna.
- KOM IN! ropade jag och in kom Louis. Han såg nervös ut och kollade på mig stelt.
- Redo? jag kände hur en klump satte sig i halsen men jag nickade.
- Jag tror det sa jag och reste mig upp. Nu var det dags, jag skulle ut för första gången igen
efter ett långt tag. Men klumpen hade satt sig i magen och jag var riktigt nervös.

 

Det kändes som jag inte skulle klara detta.
Det var del 2 av stol my heart. Gillar ni det?
Som ni kanske fattar så kommer denna handla om Liam. Har inte läst en ända om honom
så det bli om honom till att börja med.
Men i nästa del så kommer det bli lite komplicerat att fatta kanske.
Men om ni undrar så kommer vi dras ett halv år tillbaka och vi hamnar i USA.
Så nu kanske det blir lite lättare att fatta. X
L - I - M

 


Kommentarer
Postat av: Maria

AWESOME ♥

2012-01-16 @ 19:07:00
Postat av: Louise

Håller med Maria!

Om du vill läsa en om Liam är där en novellblogg; http://ifiamlouder.blogg.se/ som handlar om honom:)

2012-01-16 @ 19:47:50
Postat av: Miriam

Detta var MINST lika bra som förra, med andra ord, BÄSTA!!:'') haha.

Det är verkligen super duper bra!! <3

2012-01-16 @ 20:14:58
Postat av: Johanna

Åhhhh fy fan va grymt ,

Äntligen en novell om Liam :D

2012-01-16 @ 21:43:29
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-01-17 @ 16:39:43
Postat av: N

7kt bra o musiken e helt perfekt!!<3

2012-01-17 @ 22:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0